Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopady Reformy financování regionálního školství na gymnáziích v okrese Břeclav
Damborská, Karolína
Damborská, K. Dopady Reformy financování regionálního školství na gymnáziích v okrese Břeclav. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Bakalářská práce se zabývá dopady reformy financování regionálního školství v prvních měsících fungování. Problematika je zkoumána na vybraných gymnáziích v okrese Břeclav. Nejprve jsou objasněny základní pojmy, které se týkají veřejného sektoru, veřejných statků a veřejných financí. V práci je popsán systém financování před a po reformě. V závěru jsou identifikovány prvotní dopady reformy na vybraná gymnázia v okrese Břeclav.
Financování regionálního a obecního školství České republiky v letech 2000-2016
Střeštíková, Eva
Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoje regionálního školství v České republice. V první části je popsán systém a vývoj školství, dále je pak vysvětlen způsob financování školství před plánovanou reformou a po této reformě. Práce řeší, zda financování vzdělávání v Jihomoravském kraji odpovídá strategickým dokumentů. V poslední části je uveden možný dopad reformy na konkrétní příspěvkovou organizaci Základní školu a Mateřskou školu Křenovice.
Vícezdrojové financování vysokého školství v ČR
Jelínková, Eva ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje systém financování terciárního vzdělávání v České republice. V úvodní části práce je pohlíženo na vysokoškolské vzdělání z hlediska teorie veřejných statků a z toho je odvozeno jeho financování. Následující analýza současného stavu financování vysokého školství a identifikace zásadních problémů, se kterými se české vysoké školství potýká, ukazují na nezbytnost změny stávajícího systému financování terciárního vzdělávání. Výše uvedené poznatky, zahrnující i zahraniční srovnání a doporučení, dovolují v další části práce představit investiční princip financování terciárního vzdělávání, který využívá model tzv. odloženého školného. Za předpokladu správně nastavených parametrů přispívá tento systém k větší otevřenosti vysokých škol stále rostoucí poptávce po vyšším vzdělání, ke snížení sociálních bariér v přístupu k VŠ vzdělání a k růstu ekonomické konkurenceschopnosti země. Závěr práce je věnovaný konkrétním zásadám připravované reformy vysokého školství v České republice, která s využitím školného a široké palety opatření na podporu přístupu ke vzdělání, může pomoci řešit nepříznivou situaci v našem vysokém školství.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.